Magas vérnyomás alváshiány. Alváshiány és magas vérnyomás | pastinszkyantikvarium.hu

magas vérnyomás alváshiány

Az, hogy az alvászavarok magas vérnyomás alváshiány az alváshiány összefügg a kardiovaszkuláris egészséggel, illetve a szív- és érrendszeri problémák rizikójának növekedésével, régóta ismert tény, ám a háttérben meghúzódó pontos mechanizmusokat még nem sikerült feltérképezni.

Új kutatás világíthat rá a megoldásra A folyamatok jobb megértését segítheti egy új kutatás. A Psychosomatic Medicine nevű szaklapban megjelent tanulmány szerzői főt, 21 és 70 év közötti önkéntest vontak be a vizsgálatba.

magas vérnyomás ahol fáj

A férfiak és nők korábban nem küzdöttek szívproblémákkal. Az alanyoknak két napon magas vérnyomás alváshiány egy speciális, csuklóra rögzíthető eszközt kellett viselniük, mely a mozgásukat mérte - ezzel ellenőrizték hogy mennyire hatékony az alvásuk, vagyis mennyi időt töltöttek a lehető legkevesebb mozgással, forgolódás nélkül.

Aki kevésbé aludt nyugodtan, vagyis nem pihente ki magát megfelelően éjszaka, annak másnap is magasabb volt a szisztolés vérnyomása.

miért megy fel a vérnyomás

Természetesen további vizsgálatokra is szükség van, hogy jobban megértsék, miért okozhat vérnyomás emelkedést az álmatlanság, valamint, hogy lehetnek-e hosszú távú negatív hatásai az alvászavaroknak a már ismert problémákon kívül.

Mi is tehetünk magas vérnyomás alváshiány, hogy nyugodtabban aludjunk!

Hogyan kell magas vérnyomásban aludni

Ez a kutatás ráadásul nemcsak arra világított rá, hogy mennyire fontos az alvás az egészség megőrzéséhez, hanem hogy a mennyiség mellett a minőség is fontos. Vagyis, nemcsak az számít, hogy mennyit alszik valaki, hanem az is, hogy ezt mennyire nyugodtan és pihentetően teszi.

tachycardia és magas vérnyomás kezelés

Az alvás minőségét meglehetősen egyszerű szokásokkal javíthatjuk, például azzal, ha elalvás előtt egy-két órával már nem használunk okos eszközöket, ha minél jobban elsötétítjük a szobát, vagy ha magas vérnyomás alváshiány kiszellőztetünk lefekvés előtt.

A krónikus alvászavarokkal küzdőknek érdemes szakemberhez is fordulnia: a kognitív terápia, a relaxáció, a meditáció és a különböző stresszkezelési módszerek egyaránt segíthetnek abban, hogy jobban aludjunk.

Forrás: EgészségKalauz.

mi a hipertónia egyszerűbb

További a témáról